Wizerunek firmy w Internecie

Firma chcąca zadbać o swój wizerunek w Internecie ma do dyspozycji kilka wzajemne uzupełniających się schematów postępowania. Wybór jednego z  nich będzie zazwyczaj początkiem procesu, który w następnej kolejności powinien zostać poszerzony o elementy z innych rodzajów działań.

Media, które są do dyspozycji, można podzielić ze względu na poziom kontroli nad nimi oraz poniesione koszty funkcjonowania w  nich. Są to owned media (własne media), paid media (media opłacane) i  earned media (media pozyskane). Pozwalają one na przekazywanie jednostronne (narrację) prowadzonych działań, jak również na komunikację z  odbiorcami, czy również możliwość swobodnego wyrażania swoich myśli przez zainteresowane osoby.

diagram_media

Takie uszeregowanie mediów nie zakłada postawienia pomiędzy nimi jednoznacznych granic, a  wręcz wskazane jest, by te trzy rodzaje mediów funkcjonowały razem, wzajemnie się przenikając i  uzupełniając. Poszczególne elementy oraz relacje pomiędzy tymi rodzajami mediów zostaną omówione w osobnym wpisie.

Używanie narzędzi internetowych do popularyzacji instytucji artystycznych jest również ważne ze względu na osoby z  pokolenia digital natives: „Myślący wielowątkowo, nieangażujący się dostatecznie w  działanie bez natychmiastowego wynagrodzenia (tzw. instant gratification), zagubieni bez Internetu i  często nie do końca dobrze zdefiniowani. Digital Natives – osoby, które urodziły się wczasach ogólnodostępnego Internetu, to grupa klientów, która stanowi prawdziwe utrapienie marketerów[1]”. Osoby określane jako digital natives, to osoby z  pokolenia z  urodzone po 1995 roku. Jest to o  tyle istotna grupa odbiorców obecnie, ponieważ dla nich pierwszym miejscem z  którego czerpią informacje jest Internet. Brak możliwości zapoznania się z  działalnością instytucji artystycznych za pomocą serwisów internetowych używanych przez „cyfrowych tubylców” znacząco wpłynie na rozpoznawalność danej organizacji.

——————————–

Przedstawione wpisy są adaptacją pracy magisterskiej, w której zajmowałem się obecnością instytucji artystycznych w Internecie. Istnieje wiele wspólnych punktów i możliwości działania za pośrednictwem internetu dla firm i instytucji artystycznych, dlatego wybrane fragmenty przedstawiam w formie wpisów na blogu. W miarę możliwości również będę je uaktualniać, ponieważ rozwój serwisów jest bardzo dynamiczny i treści szybko tracą na aktualności.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Część I – Treść
Część II – Dostępność
Część III – Użyteczność
Część IV – Technika wykonania
Część V – Strona główna

PRZYPISY

[1] Adam Przeździęk, Instrukcja obsługi Digital Natives [badanie]. 08.04.2015. http://mediafeed.pl/instrukcja-obslugi-digital-natives-badanie/ [02.03.2016]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.